Így láttuk mi‎ > ‎

A MedMax és Dr. Kozma Richárd

MedMax ProFix, 2011. aug. 30. 3:55   [ 2011. szept. 1. 6:26 frissítve ]

Kedves Felhasználóink!

 

A következő leírás eltér az eddig megszokott történetektől, de úgy gondoltuk, hogy itt a helye ezen az oldalon. Egy kedves, régi Felhasználónk, Dr. Kozma Richárd elküldte egy, a Kollégáinak címzett levelét, amelyet úgy gondoltuk, hogy változtatás nélkül érdemes publikálnunk. Kellemes olvasást kívánunk Mindenkinek!

 

Tisztelt ProDoki-s Kollégám! Kedves Doktornő/Doktor Úr!

 

Többektől hallottam arról, hogy hezitálsz a ProFix és a Dericom cégek által kifejlesztett új generációs családorvosi szoftverre történő átállás miatt. Hidd el nekem, annak ellenére, hogy én több mint 4 évig a MedMax-ot létrehozó orvos tanácsadó csapat tagja voltam, én sem voltam ezzel másként. Engedd meg, hogy kollegiálisan és barátilag megfogalmazzam érzéseimet, átállással kapcsolatos tapasztalataimat, hátha egy kicsit lelked bizonytalanságát és fluktuáló hullámait sikerül lenyugtatnom…

Tudod, hogy én az első tervek szerint 2011. január legelején tértem volna át a programra. A múlt év végén felújítottam a rendelői hálózatot, beállítottam új nyomtatókat, stb. Akkor én is megkaptam az a programot, amivel itthon sehogy sem boldogultam, olyan lassú volt az ablakok közötti váltás, hogy közben még szinte nyugodtan meg tudtam vacsorázni. Többször elhalasztottam én is az áttérést (hol Barbara kérésére, hol az én félszegségem miatt), de április végén úgy éreztem, hogy tovább nem halogatom. Az átállás nem úgy történik, hogy ma a régivel, holnap meg az új programmal rendelek élesben. Ez egy folyamat, melyet szerintem várakozáson felül jól levezényel a MedMax gárdája.

Mindenekelőtt a korábban kapott programverziómat felfrissítették távsegítséggel Hódmezővásárhelyről. Utána a ProFix munkatársai 1-1.5 órás távsegítséges oktatást tartottak előre egyeztetett időben, melyen át kellett esni: bemutatták töviről hegyire a program használatát, a betegfelvételtől, a rendelésen, a jelentéseken keresztül egészen egy beteg kijelentéséig. Video filmeket is kaptunk, amellyel az asszisztensek (is) begyakorolhatták a program használatát addig, míg élesbe nem ment a munka.

Nálunk az átállás úgy történt, hogy április 27-én délután rendelés után a ProDoki-ba beépített konvertáló modul segítségével nem több, mint 25 perc alatt interneten feltöltöttük a ProFix ftp szerverére a ProDoki-ban tárolt 15 éves (!) beteganyagunkat. Ezután 2 napig, péntekig használtuk még a régi programot. 29-én egy minden tudással felvértezett szimpatikus és nagyon udvarias fiatal programozó fiú, Szőllősi Balázs jött el a rendelőnkbe, Mezőkövesdre személyesen Hódmezővásárhelyről, aki profi módon feltöltötte a MedMax-ot betegeink adataival teljesen átkonvertált még újabb példányát a rendelői szerver gépre. Beállította a két munka állomást és az utolsó tűzfal beállítást, a printerek behangolását és a szkennerek illesztését is megoldotta. Amikor ezzel készen volt és kipróbálta (közben én lejártam a betegeimet) leültünk és megint egy alapos, mindenre kiterjedő, udvarias hangvételű, de hatékony oktatás következett. Ez eltartott délután 17 óráig. Amikor már látta, hogy minden sínen van, akkor fejeződött be a telepítési procedúra.

Mondanom sem kell, hogy azért a zabszem egész hétvégén a fenekemben volt: hétfőn, május 2-án élesben vizsgázunk a használatából. De kellemes meglepetés ért: a konvertálás szinte 99%-ban pontos volt, minden a helyére került. A hálózatos működés zavartalan volt (a két munka állomás a szervernél gyorsabban működik rendelés közben!), nem fagyott le egyszer sem a munka közben, ahogy a ProDoki-nál 2-3 naponta megtörtént ez és az első napon a 65 beteget (köszönve a jó oktatásnak is) dél helyett 12.15-re be is fejeztük úgy, hogy már csak az adatmentés volt hátra, mely 10 percnél nem tartott tovább. Ekkor használta először a MedMax-ot nálunk az asszisztencia (no meg én is) élesben!

Jelenleg már 3 és fél hónapja, közel 4000 orvos - beteg találkozásnál rendeltünk a programmal. Beteget vettünk fel, ambuláns beteget láttunk el, KGY-ét, ORSZI beutalót, mindenfajta nyomtatványt töltöttünk ki, szakorvosi leleteket és javaslatot vittünk be, stb. Mindent nyomtatunk és szkennelünk, szinte semmit sem töltünk ki kézzel! Tehát a normális heti rendeléseket végeztük egy új, korszerűbb háttér mellett. Zavartalanul!

Én tősgyökeres és elkötelezett ProDoki-s voltam 15 évig. A MedMax-ban más a gyógyszerrendelés, a szakorvosi leletek beillesztése, a szkennelés, a gyógyszertörzs, a határidő napló és előjegyzés, a státusz vizsgálat, a betegfelvétel, stb. stb. Más metodika és szemlélet szerint működik és valóban nem a ProDoki sémájára épül fel minden. De az éles átállás előtti tréningeken, oktatásokon annyira belénk sulykolják a „más szemléletet”, hogy már az első éles napon elhittük az asszisztenseimmel, hogy mi mindent értünk. Ezzel az „álbátorsággal” kezdtük május első munkanapján reggel, de meglepetésünkre megelégedettséggel fejeztük is be azt a napot. Azóta ez csak még jobban megszilárdult bennünk. Már nem szívesen térnénk vissza a régi programunkra.

Az előbb leírtakat nem a reklám íratta le velem, hiszen én is ugyanolyan szkeptikus voltam a kipróbálás után, mint Te. Alátámasztja az is, hogy január 2. és május 2. között eltelt időben nekem is bátorságot kellett gyűjtenem ahhoz, hogy a 15 éve gerincvelői reflex szinten belém rögzült program metodikát és használatot egy teljesen újra cseréljem. Biztosat a bizonytalanra… De a bizonytalan is elég biztosan vizsgázott már az első héten. Az eltelt közel 4 hónapban csak tovább fokozódott az elégedettségünk. A folyamatos program fejlesztések során a programozó team minden kérésünket a lehető leghamarabb beépíti a szoftverbe, így napról napra még használhatóbb és élvezetesebb a munka a MedMax-szal. Egy hete egyik asszisztensnőm egy olyan praxisban helyettesített, ahol még az általunk 15 évig használt ProDoki működik. Egyik délutáni rendelés után a kolléganőm csak annyit mondott: „Amikor még a ProDoki-t használtuk, fogalmunk sem volt arról, hogy létezik egy olyan virtuális segítség, melynek neve MedMax, ami a régi programunktól gyorsabb, pontosabb, könnyebben is kezelhető. Már nehéz lenne visszatérni a ProDoki-ra.”

Remélem, hogy egy kicsit azért megnyugtattalak. Ha nekem sikerült pozitívan túlélnem a programváltást és elfogadnom, sőt megszeretnem a MedMax-ot, akkor szerintem Neked ez még jobban sikerülni fog! Higgy magadban és első lépésben kérj bemutató filmeket, anyagokat a ProFix munkatársaitól! Utána a személyes tapasztalataid birtokában könnyebb lesz Neked is rávenned magad a váltásra. Új virtuális világ, új személet ez a rendelésben. Nem volt könnyű rászánni magunkat a váltásra, de mi már használjuk, és egyre jobban élvezzük ezt a fajta új generációs rendelést.

 

Szeretettel üdvözöllek:

Ricsi doktor   

www.ricsidoktor.hu 

 

Comments